Tränade lite igår igen

by Sofia Grenevall


Det "kliar" i kroppen att få röra på sig nu när fysiska begränsningen inte består av en stor mage och sammandragningar längre. Känslan av att börja känna sig lätt i kroppen igen är så skön! Fogarna känner jag fortfarande av, de besvären kan jag få dras med ett tag misstänker jag av tidigare erfarenhet.
Rekommendationer kring träning efter förlossning är 6-8v efteråt med start av promenader tidigare men jag har vid mina tidigare graviditeter också börjat träna lite försiktigt ca 1v efter förlossning och det har jag inte fått några biverkningar av.
Igår njöt jag i hemma gymmet med lite knäböj med boll, Axelpressar med hantlar plus rotation sittande på boll, höftlyft med bendrag på boll, flyes plus pullover och triceps/ french press liggande på boll, rygglyft plus baksida axel på boll, axellyft med hantel sittande på boll plus lite stretch av rygg och säte.
Så härligt att få ökad cirkulation i kroppen och ta hand om sig!
Hemma gymmet är nästan helt färdig inrett, speglarna är inköpta, ska bara monteras på plats, Box säcken hänger på plats med krok i taket som även kan användas för TRX. Vi har beställt en crossfit (skitsnygg, svart) från Eleiko som vi tar med oss hem när vi är på plats i Halmstad om en månad. Nu ska vi bara beställa en ställning för stången, en bänk och lite cattlebell, slänga upp tv'n på väggen sen så är det klart!!
:)
Underbart!
Idag hoppas jag på en promenad med vagn å hund.
Skön söndag önskar jag er!