4 Passet

by Sofia Grenevall


Jag hoppas du fick sova sött inatt, självl hade jag en helt ok natt eftersom Julian sov helt ok trots värmen och förkylning, stackaren! Känner mig nu, efter 2 st kaffe pigg och glad och ska ta tag i dagen! Igår körde jag detta pass som bestod av: 

4 Övningar

4 Varv

Klart på 20 minuter!

När man har kort om tid men ändå vill träna, och det vill man ju (!) så kör effektiva och tuffa övningar med hög intensitet!

Jag filmade mina övningar igår, därav bildkvaliteten.

Jag körde dessa 4 övningar så många repetitioner som jag klarade, mitt max;

image.jpg

* Assisterade chins, där jag drar upp mig själv med hjälp av gummiband. Stärker rygg och armar.

* Rodd i ringar. Stärker rygg, baksida ben och säte plus armar.

* Crunches på balansplatta. Lägg balansplattan i ryggslutet så att skulderbladen och rumpan är utanför, tippa upp bäckenet under hela ävningen så rumpan inte nuddar mattan, lyft skulderbladen och gå ej tillbaka hela vägen ner emellan så aktiverar du djupa magmusklerna ordenligt. Skön magövning som bränner från första repetitionen om du gör rätt!

* Sidohopp på Bosu (halv boll). Övningen funkar även att göra över en step up bräda eller liknande, när du kör med Bosu får du ett större balansmoment och det gillar jag! Jag hoppar sida sida över Bosu och gör djupa knäböj emellan. Skön pulsövning som bränner skönt i ben och rumpa!

KÖR så det ryker!